błąd 18062 auto nie pali bloki pomiarowe 22-25 ze wskaźników

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radekb
    Ambiente
    • 2007
    • 134

    błąd 18062 auto nie pali bloki pomiarowe 22-25 ze wskaźników

    a ja pozdrawiam kolege z czarnej O2 ( ktory raz albo i dwa ju byl u nas na spocie ) o rejestracji DW XXXEV ( o ile sie nie myle )
    Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
    Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)
  • konos513
    Ambiente
    • 2006
    • 129

    #2
    błąd 18062 auto nie pali bloki pomiarowe 22-25 ze wskaźników

    Witajcie

    jadę sobie a nagle autko gaśnie, podłączam VAG-a i mam taki błąd 18062 w zakładce silnik

    wyczytałem, że błąd ten oznacza uszkodzony czujnik poziomu i temperatury oleju.
    Niestety po wykasowaniu go, już się nie pojawia a autko i tak nie chce zapalić. Na liczniku nie zapala się kontrolka oleju.

    Znalazłem też informację, że jest to brak komunikacji szyny danych komputer sterujący z silnikiem.

    sprawdziłem Vagiem brak innych błędów. Tego typu zachowanie, że autko mi gasło bez przyczyny i nie mogłem odpalić już opisywałem w 2 wątkach.
    może to to samo ale tam był błąd 01314 w zakładce wskaźniki.

    Macie jakieś pomysły.
    dzięki
    1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
    www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      18062- "prosi" osprawdzenie bledow zapisanych w liczniku, jedna z przyczyn MOZE
      byc uszkodzony czujnik oleju( moze wystapic rowniez podczas braku
      komunikacji zegarow z ECU lub problemach z masa w okolicach akumulatora).
      01314- brak komunikacji z ECU
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • konos513
        Ambiente
        • 2006
        • 129

        #4
        Zamieszczone przez dariuspolo
        18062- "prosi" osprawdzenie bledow zapisanych w liczniku, jedna z przyczyn MOZE
        byc uszkodzony czujnik oleju( moze wystapic rowniez podczas braku
        komunikacji zegarow z ECU lub problemach z masa w okolicach akumulatora).
        01314- brak komunikacji z ECU
        Witaj,

        sprawdziłem błędy w innych zakładkach, w żadnym nie było nic. Po wykasowaniu 18062 również się nie pojawił. Bezpieczniki i akumulator również przejrzałem.

        Zastanawiam się nad tym czujnikiem poziomu i temp. oleju, gdyby był zepsuty to myslę, że błąd ten powinien i tak i tak po wykasowaniu sie pojawić. Złażę zaraz do garażu i jak uda mi się do niego dostać (osłona plastikowa) to spróbuje go odłączyć i zobaczę czy wtedy błąd 18062 się powtórzy.



        Macie kogoś kto by mi sprawdził zegary, może to w nich wewnątrz coś siedzi jakiś zimny lut i tak bruździ. Szlak mnie trafia bo autko stało się niepewne. Strach gdziekolwiek dalej się wybrać.

        odczytałem bloki pomiarowe 22-25 ze wskaźników


        Czy pierwsza pozycja z grupy 25, która jest równa 1 oznacza brak komunikacji licznika z ECU? Ponoć cyfra 2 zamiast 1 oznaczałaby poprawną komunikację.

        jeszcze mam pytanie, co do 2 pozycji w grupie 23, gdzie jest 1 czy to przypadkiem nie powinno być 0 ponoć oznacza to poprawność IMMO?

        grupa 22 czwarta pozycja oznacza liczbę zakodowanych kluczy, czy tak?



        podobny błąd opisany jest tutaj, ale z bloków pomiarowych są inne pomiary:




        testowałem czujnik poziomu i temp. oleju. po odłączeniu wyskakuje błąd 18062 i nie możnba do wykasowac. Po podłączeniu spowrotem wtyczki błąd daje sie wykasować. Czyli czujnik jest raczej OK.

        no to została komunikacja licznika z ECU.

        jeszcze jedno, podczas kręcenia rozrusznikiem świeci sie kontrolka ABS i ESP wczesniej tego nie było.

        Pozdrawiam
        1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
        www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

        Komentarz

        • szpal
          Drive
          • 2005
          • 88

          #5
          A sprawdzałeś przekaźnik silnika ( wewnątrz na głównym panelu z przekaźnikami- bodajże jest on ponad tym szerokim podwójnym przekaźnikiem). U mie też gasł nagle, ale po około 5-10 minutach można go było odpalić. Sukałem i znalazłem przyczyne - zimny lut w przekaźniku. Jak się rozgrzał to wyłączał silnik, jak ostygł- wszystko wracało do normy. Usterka pojawiałą się sporatycznie- 1-2 razy w miesiącu,ale była niebezpieczna bo nie wiedziałeś kiedy zgaśnie silnik- np. podczas wyprzedzania. Jak gasł silnik podczas jazdy to mimo że jeszcze się kręcił (auto jechało z rozpędu na biegu) wszystkie kontrolki się zapalały, a w szczególności oleju i sygnał dźwiękowy braku ciśnienia oleju (olej był i ciśnienie też- bo przecież silnik się jeszcze kręcił).
          Podczas poszukiwania usterki podpinałem Vaga i żadnych błędów nie pokazywał.
          Octavia 00' 1,9 TDI SLX

          Komentarz

          • konos513
            Ambiente
            • 2006
            • 129

            #6
            Zamieszczone przez szpal
            A sprawdzałeś przekaźnik silnika ( wewnątrz na głównym panelu z przekaźnikami- bodajże jest on ponad tym szerokim podwójnym przekaźnikiem). U mie też gasł nagle, ale po około 5-10 minutach można go było odpalić. Sukałem i znalazłem przyczyne - zimny lut w przekaźniku. Jak się rozgrzał to wyłączał silnik, jak ostygł- wszystko wracało do normy. Usterka pojawiałą się sporatycznie- 1-2 razy w miesiącu,ale była niebezpieczna bo nie wiedziałeś kiedy zgaśnie silnik- np. podczas wyprzedzania. Jak gasł silnik podczas jazdy to mimo że jeszcze się kręcił (auto jechało z rozpędu na biegu) wszystkie kontrolki się zapalały, a w szczególności oleju i sygnał dźwiękowy braku ciśnienia oleju (olej był i ciśnienie też- bo przecież silnik się jeszcze kręcił).
            Podczas poszukiwania usterki podpinałem Vaga i żadnych błędów nie pokazywał.
            masz na myśli N109

            ten od zaworu paliwa na pompie wtryskowej. jak pierwszy raz się problem z odpaleniem pojawił to go wymieniłem. był spokój przez 1,5 miesiaca. Tylko wtedy bład na VAG-u był 01314 lub 01315 jak dobrze pamiętam.
            A teraz niestety autko stoji juz 7 dnień bo w poniedziałek dopiero wróciłem z wyjazdu służ.
            1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
            www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez konos513
              jeszcze jedno, podczas kręcenia rozrusznikiem świeci sie kontrolka ABS i ESP wczesniej tego nie było.
              Spadl prad w instalacji i tak bedzie, ja tak mam od ponad 2 lat, bo akumulator jest juz ciut slabszy. Tzn latem tego nie ma, a zima i tak jak teraz mignie przy kreceniu. W moim przypadku nie nalezy tym sie martwic, z tym ze ja nie mam kontrolki ESP a ASR
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • konos513
                Ambiente
                • 2006
                • 129

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Zamieszczone przez konos513
                jeszcze jedno, podczas kręcenia rozrusznikiem świeci sie kontrolka ABS i ESP wczesniej tego nie było.
                Spadl prad w instalacji i tak bedzie, ja tak mam od ponad 2 lat, bo akumulator jest juz ciut slabszy. Tzn latem tego nie ma, a zima i tak jak teraz mignie przy kreceniu. W moim przypadku nie nalezy tym sie martwic, z tym ze ja nie mam kontrolki ESP a ASR
                to co mówisz Maicroft to jest bardzo prawdopodobne, bo takiego objawu nie było zaraz po awarii. Pojawił sie dopiero jak parę razy kręciłem rozrusznikiem. Podłącze dzisiaj prostownik i zobaczę. A już myślałem, że takie objawy nakierują kogoś na przyczynę braku możliwości odpalenia.

                dzięki
                1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  nie będę zakładał nowego tematy, dlatego odgrzeje. Wprawdzie auto do Superb I, ale błąd ten sam wyskoczył dziś mi podczas skanowania:

                  18062 Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35 - 00

                  Raz na pół roku robię skan vag comem i wcześniej nigdy tego nie było. W liczniku nigdy nie było grzebane i przebieg jest ori.
                  Powiem tylko, że wczoraj pojawiło mi się dwa razy po odpaleniu po dłuższym postoju (raz po nocy w garażu, a raz po 1,5 h postoju na ulicy) symbol okładzin hamulcowych (hamulców - ten żółty). Po odpaleniu ponownym zniknął ten symbol w dwóch wypadkach. Klocki mam jeszcze dobre, mam te bez czujnika założone (czujnik pewnie jest zmostkowany). Czy ten błąd mógł spowodować ten 18062? Może na myjni ciśnieniowej dostała się woda do czujki od klocków, bo przedwczoraj myłem auto i stąd ten błąd wywaliło?. Zimą też miałem takie coś raz, ale nie wywaliło mi błędu 18062 podczas późniejszego skanowania.
                  Czy ktoś ma pomysł co to może być?

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    18062 to moduł panelu instrumentów- źle funkcjonuje.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      rOBERTO795, no tak, wiem.
                      Po wykasowaniu błąd się nie pojawił już w kompie po dzisiejszych jazdach, mimo, że rano się pojawiło na chwile oznaczenie od zużytych okładzin znów. Czyli to niezależne rzeczy.
                      Możliwe , że 18062 jest spowodowany tym ,że aku mam już zimą słabawy i ładowałem go, po totalnym wyładowaniu, kiedy auto stało w garażu tydzień bez odpałki, chyba po tym fakcie nie robiłem skanu auta, może od tamtego momentu był ten błąd.
                      Co do ikony okładziń - Oględziny klocków ok, jednak mam czujniki na nich założone, a nie zmostkowane jak się okazało. Są jeszcze w dobrym stanie. Możliwe,że to wilgoć na myjni wlazła w czujkę/kostke i szaleje czasem.

                      p.s. błąd 18062 na stronie ross techa u mechanika (który jest tam zalogowany) opisany jest właśnie jako P1654 i odsyła do adresu 17 - kanał licznika. W tym kanale mi jakiś błąd wywaliło też, sprawdzę dokładnie wieczorem jak podładuje lapka, to napisze szczegółowo, bo mam na twardzielu zapisany skan poranny.

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez sew1981
                        rOBERTO795, no tak, wiem.
                        Po wykasowaniu błąd się nie pojawił już w kompie po dzisiejszych jazdach, mimo, że rano się pojawiło na chwile oznaczenie od zużytych okładzin znów. Czyli to niezależne rzeczy.
                        Możliwe , że 18062 jest spowodowany tym ,że aku mam już zimą słabawy i ładowałem go, po totalnym wyładowaniu, kiedy auto stało w garażu tydzień bez odpałki, chyba po tym fakcie nie robiłem skanu auta, może od tamtego momentu był ten błąd.
                        Co do ikony okładziń - Oględziny klocków ok, jednak mam czujniki na nich założone, a nie zmostkowane jak się okazało. Są jeszcze w dobrym stanie. Możliwe,że to wilgoć na myjni wlazła w czujkę/kostke i szaleje czasem.

                        p.s. błąd 18062 na stronie ross techa u mechanika (który jest tam zalogowany) opisany jest właśnie jako P1654 i odsyła do adresu 17 - kanał licznika. W tym kanale mi jakiś błąd wywaliło też, sprawdzę dokładnie wieczorem jak podładuje lapka, to na
                        pisze szczegółowo, bo mam na twardzielu zapisany skan poranny.
                        Sprawdz czujnik temp i oleju
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • sew1981
                          RS
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2009
                          • 10917
                          • Fiat

                          #13
                          rOBERTO795, ten symbol okładzin może o tym mówić? czy ten błąd P1654?
                          Olej mam w normie, płyn hamulcowy też - sprawdzałem.
                          a symbol pojawił się 3x razy do tej pory jak ten górny na fotce

                          [ Dodano: Wto 11 Cze, 13 00:21 ]
                          sprawdziłem błąd w adresie 17 licznika - to ten co w innych miewam, mówiący o pompie paliwa, mam odcięcie dodatkowe zapłonu na pompie założone i to generuje błędy w vag comie, więc to nie ten błąd wygenerował to 18062 - bo tego nigdy nie miałem. Stawiam na ten klapnięty zimą aku chyba. Poczekam i zdam relacje czy coś się dzieje, na razie spokój.
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          Pracuję...